آشنایی با مقررات ساخت غرفه نمایشگاهی در تهران

 

اگر به فکر ساخت یک غرفه در نمایشگاه های تهران و به دنبال آن اجاره تجهیزات نمایشگاهی و تهیه ملزومات مورد نیاز، برای این امر مهم هستید پیشنهاد می کنیم به مطالعه این مقاله بپردازید تا قبل از هر اقدامی ابتدا با مقرراتی که، برای ساخت غرفه در نمایشگاه وضع شده است آشنایی داشته باشید تا در طی مراحل غرفه سازی دچار مشکل و دردسر نشوید! به طور کلی هدف از وضع قوانین در هر حوزه ای ایجاد نظم و هماهنگی برای حصول بهترین نتیجه می باشد؛ در حیطه غرفه سازی نیز به منظور ارائه بهترین خدمات نمایشگاهی پیروی از این قوانین برای همه الزامی است.

وضع مقررات و دستورالعمل در حوزه ایجاد غرفه در نمایشگاه ها سبب می شود که غرفه داران و کسانی که مسئول برگزاری این رویداد، یا اجاره تجهیزات نمایشگاهی برای آن هستند و حتی بازدید کنندگان برای برپایی نمایشگاه و ارائه خدماتی موثر، خود را ملزم به پیروی از یک الگوی مشترک بدانند که این امر در نهایت موجب بالا بردن کیفیت خدمات نمایشگاهی می گردد؛ البته لازم به ذکر است قوانین غرفه سازی در تهران دارای موارد زیادی می باشد که ما در این مقاله، به نکاتی که بیشتر حائز اهمیت هستند اشاره خواهیم کرد پس با ما همراه باشید.

یکی از مهم ترین مقرراتی که که در ساخت غرفه در تهران وضع شده است این است که برگزارکننده نمایشگاه،20روز قبل از برپایی نمایشگاه ملزم به ارسال نام کسانی که در نمایشگاه شرکت می کنند و هم چنین ارسال نقشه جانمایی خود، به مدیر طراحی غرفه می باشد علاوه بر این نماینده فنی نیز باید دارای معرفی نامه باشد به تعبیری دیگر، در فایلی که برای مدیر طراحی غرفه ارسال می گردد باید به ویژگی های مهم جانمایی یعنی خصوصیات طرح مورد نظر، تاریخی که طراحی صورت می گیرد هم چنین نام طراح غرفه اشاره شده باشد بنابراین قبل از اجاره تجهیزات نمایشگاهی نمایشگاه بین المللی، لازم است که ابتدا مراحل قانونی غرفه سازی طی شود.

طراحی و ساخت غرفه فقط در فضای خارج از نمایشگاه آرمان

طراحی و ساخت غرفه فقط در فضای خارج از نمایشگاه

از دیگر مقررات مهمی که در غرفه سازی در تهران باید به آن اشاره کنیم این است که کسانی که، قصد ساخت غرفه و طراحی آن را دارند هر گونه فعالیت یا اقدام در این زمینه را باید به خارج از محوطه نمایشگاه، انتقال داده و انجام این امور در داخل فضای نمایشگاه ممنوع می باشد به کسانی که قصد اجاره تجهیزات نمایشگاهی، یا استفاده از غرفه های پیش ساخته را دارند نیز پیشنهاد می شود که غرفه را ساخته و رنگ آمیزی نمایند؛ همچنین تجهیزات را آماده نموده و سپس به فضای داخل نمایشگاه انتقال دهند؛ لازم به ذکر است که ورود هر نوع مصالح ساختمانی مانند سیمان و ماسه و بلوک و …. به داخل فضای نمایشگاه، اکیدا ممنوع می باشد. بهتر است مطلب تجهیزات مکمل در نمایشگاه ها را نیز بخوانید.

در ادامه شرح ضوابط غرفه سازی در تهران باید به این نکته اشاره کنیم که آوردن دستگاه جوش بالاتر از 50 آمپر، ابزارهایی مانند اره برقی و پمپ باد بالای 20لیتر به نمایشگاه ممنوع می باشد و هم چنین باید از ورود ماشین آلات سنگین، مانند لیفتراک یا کامیون به داخل فضای نمایشگاه خودداری نمایید؛ کسانی که قصد اجاره تجهیزات نمایشگاهی را دارند نیز باید به این نکته توجه نمایند که هر گونه تغییر در نقشه جانمایی، که به مدیر طراحی تحویل داده شده و توسط وی تایید گشته و تغییر در طراحی غرفه امکان پذیر نمی باشد! میزان نور و روشنایی یک غرفه نیز نباید به شکلی باشد که سبب اخلال درفعالیت غرفه های دیگر شود .

طبق ضوابط ساخت غرفه در تهران غرفه های خودساز باید دارای حداقل متراژ 24 متر مربع باشد علاوه بر این، اگر قصد اجاره تجهیزات نمایشگاهی دارید باید بدانید که در یک محدوده از نمایشگاه نمی توانید از تجهیزات و یا ماشین آلات سنگین، استفاده نمایید چرا که سبب ایجاد فشار قوی بر تابلو برق شده که در نهایت خطر آتش سوزی را افزایش می دهد.

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart