از تاثیر رنگ های مختلف در طراحی غرفه نمایشگاهی چه می دانید؟

 

همه ما می دانیم که چگونگی طراحی غرفه در نمایشگاه های مختلف، از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چرا که حتی اگر شما برای اجاره تجهیزات نمایشگاهی و یا خرید آن، بیشترین هزینه را هم متحمل شده باشید در نهایت این طراحی و ظاهر جذاب غرفه است که مشتری را به سوی شما جذب می کند. نحوه ارائه خدمات شما و کیفیت محصولاتی که به فروش می رسانید در قدم های بعدی می تواند مشتری را در غرفه شما نگه دارد. بنابراین لازم دانستیم که بیشتر به تاثیر رنگ در موفقیت یک کسب وکار، در نمایشگاه ها بپردازیم.پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

ایده طراحی غرفه در نمایشگاه ها از جایی آغاز شد که با بررسی هایی که صورت گرفت، دیده شد که افراد مختلف تنها دغدغه تهیه و خرید محصول از شرکت مورد نظر را ندارند، بلکه به خدماتی که این شرکت ها ارائه می دهند و نحوه فروش محصولات هم، توجه ویژه ای می کنند. همچنین در مواردی هم دیده شد که کسب و کارهای کوچک که اتفاقا معروف هم نبودند، به کمک اجاره تجهیزات نمایشگاهی مناسب و جذاب اما با قیمت پایین، با استقبال زیادی از جانب مخاطبان رو به رو شدند.در واقع به کمک طراحی اصولی و مناسب غرفه ها، می توان ارتباط بین مشتری و کسب وکارهای مختلف را آسان تر نمود.

همچنین اجاره تجهیزات نمایشگاهی با طراحی جذاب و مناسب، سبب می شود تا مشتری در بلندمدت نیز با دیدن آن برند، کسب و کار و خدمات شما در ذهنش تداعی شود. از جمله نکات مهمی که لازم است در طراحی غرفه مورد توجه قرار بگیرد: نورپردازی مناسب، استفاده بهینه از فضایی که در اختیار دارید، طراحی با توجه به نوع کاربری غرفه و نوع کسب و کار، نورپردازی درست، خلاقیت در نحوه ساخت غرفه، رنگ غرفه و داشتن نظم در چیدمان تجهیزات مورد نیاز می باشد. می دانیم که تمامی مواد و ساخته هایی که در اطرافمان وجود دارد، متشکل از دو عنصر رنگ و فرم است. قرار گرفتن رنگ های مختلف در کنار هم در نهایت، سبب ایجاد هارمونی یا کنتراست در اشیای مختلف می گردد.

استفاده از رنگ های مختلف در غرفه سازی نمایشگاه

در علم رنگ شناسی، اصطلاحی وجود دارد به اسم «فام» که به معنای رنگی است که چشممان می بیند. به طور کلی رنگ ها در دو دسته «بی فام» و «فام دار» قرار می گیرند. به رنگ های سیاه، سفید و خاکستری رنگ های بی فام گفته می شود. همچنین رنگ های طیف قرمز تا بنفش، رنگ های بافام نامیده می شوند. رنگ های قرمز، آبی و زرد، جزو رنگ های فام اصلی بوده و رنگ های بنفش، نارنجی و سبز هم رنگ های فام ثانویه هستند که از ترکیب رنگ فام اصلی به وجود می آیند. اجاره تجهیزات نمایشگاهی با هرکدام از این رنگ های مختلف و ایجاد هماهنگی و هارمونی بین آن ها، تاثیر بسزایی در جلب توجه مخاطب و مشتری در نمایشگاه دارد.

حال که با اصطلاح های مختلف رنگ آشنا شدیم، بد نیست بدانیم در طراحی غرفه های نمایشگاهی، می توان هارمونی یا کنتراست ایجاد نمود؛ به تعبیری دیگر در صورتی که رنگ های هم خانواده در کنار هم قرار بگیرند شاهد هارمونی رنگ ها خواهیم بود. به عنوان مثال، در هنگام اجاره تجهیزات نمایشگاهی، چنانچه همه رنگ های سرد (سبز تا بنفش) یا فقط تعدادی از آن ها در کنار هم در نظر گرفته شوند، هارمونی ایجاد می گردد. نقطه مقابل هارمونی، تضاد است که هنگامی ایجاد می گردد که یک رنگ بی فام و فام دار در کنار هم به کاربرده شود؛ همچنین قرار گرفتن رنگ سرد و گرم در مجاورت هم نیز نوع دیگری از تضاد می باشد.

اجاره تجهیزات نمایشگاهی آرمان

شاید برای شما جالب باشد که بدانید در غرفه های نمایشگاهی، رنگ دیوارها یا کف، تمامی بخش های یک غرفه و حتی لباس افرادی که در غرفه مورد نظر حضور دارند، از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین در هنگام اجاره تجهیزات نمایشگاهی، ضروری است که به ترکیب رنگ در غرفه، توجه ویژه ای گردد. در واقع از نظر روانشناسی، رنگ هایی که در غرفه به کارگرفته می شود، در نهایت می تواند بیانگر نوع کسب و کار و رفتار کارکنان شما باشد. همان طور که گفتیم هارمونی و تضاد در رنگ ها نیز، هر کدام به نحوی می تواند ذهن مشتری را درگیر کرده و تاثیر زیادی در جذب مخاطب داشته باشد. بهتر است مقاله ی اجاره تجهیزات نمایشگاهی نمایشگاه های بین المللی را نیز بخوانید.

یکی از ترفندهای بی نظیر و خلاقانه برای شناخته شدن یک کسب وکار و ماندگاری آن در ذهن مخاطب، استفاده از رنگی خاص برای یک برند و یا کسب وکار مورد نظر در غرفه ها می باشد. این نکته سبب می شود هر زمان که مشتری، رنگ مورد نظر را در جایی مشاهده کرد نام برند و کسب وکار مربوط به آن در ذهنش تداعی شود. همچنین پس از اجاره تجهیزات نمایشگاهی، به کمک نورپردازی اصولی و حرفه ای می توان به جذابیت هر چه بیشتر رنگ های به کار رفته در غرفه افزود. البته لازم به ذکر است که در انتخاب رنگ، باید به این نکته توجه داشت که هر رنگی در فرهنگ و ملل مختلف دارای تعابیر و معانی مختلف می باشد و لازم است با دقت فراوان، گزینه ای را انتخاب نمود که بتواند در نهایت بالاترین تاثیر را در مخاطب ایجاد نماید.

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart