چطور برای حضور موفق در نمایشگاه برنامه ریزی کنیم؟

 

در صورتی که قصد شرکت در نمایشگاه را دارید، حتما به اهمیت یک برنامه ریزی درست و اصولی برای معرفی هر چه بهتر کسب  وکارتان واقف هستید. شاید برایتان سوال پیش بیاید که چرا برخی از افراد با وجود سرمایه گذاری زیاد برای اجاره تجهیزات نمایشگاهی و سایر هزینه ها، باز هم با شکست مواجه می شوند؟ در این مقاله می خواهیم به بررسی دلایل مهم این موضوع بپردازیم و با ارائه یک برنامه ریزی درست و جامع، به شما کمک کنیم تا بتوانید حضوری پربار در نمایشگاه داشته باشید. تعیین یک هدف مشخص در کنار یک برنامه ریزی اصولی، در نهایت سبب می شود تا افراد زیادی با کسب و کار شما آشنا شوند که این امر، بستری عالی برای فروش بیشتر محصولات شما خواهد بود.

برای اینکه حضور شما در نمایشگاه موفقیت آمیز و رضایت بخش باشد، ابتدا لازم است که هدف از شرکت در این رویداد را به طور واضح مشخص نمایید؛ از مهمترین اهداف حضور در نمایشگاه می توان به افزایش فروش محصولات، گسترش سطح ارتباطات و آشنایی بیشتر افراد مختلف با برند یا مجموعه مورد نظر و.. می باشد. توجه کنید که پس از تعیین اهداف، حتما بازه زمانی بین 6 ماه تا یک سال را برای برنامه ریزی و تهیه و قیمت اجاره تجهیزات نمایشگاهی در نظر داشته باشید. این موضوع به شما کمک می کند تا فرصت کافی برای تدارک یک برنامه جامع را داشته باشید و استرس و نگرانی از بابت زمان محدود و کم، شما را آزار ندهد.

غرفه سازی آرمان 963

از جمله نکات مهم که در برنامه ریزی برای حضور در نمایشگاه باید به آن توجه کنید، میزان بودجه ای که دارید، فضایی که برای ارائه خدمات و عرضه محصولات به آن نیاز دارید، انتخاب کارکنان و آموزش آنها، هزینه حمل و نقل و اجاره تجهیزات نمایشگاهی، همچنین تبلیغات گسترده قبل از نمایشگاه و بعد از آن می باشد. یکی از راهکارهای فوق العاده مهم و زیرکانه برای جذب بازدید کنندگان در نمایشگاه، این است که تلاش کنید هر متر مربع از غرفه ای که در اختیار دارید به کمک تکنیک های مختلف مثل : رنگ های متنوع از برندتان و نورپردازی های خلاقانه، توجه افراد مختلف را به سوی غرفه شما جلب کند.

ارزیابی نمایشگاه

استفاده از استندها و رول آپ های تبلیغاتی و اجاره تجهیزات نمایشگاهی پیشرفته ، تاثیر زیادی در جلب توجه مخاطبان خواهد داشت. از دیگر روش های کاربردی و مهم برای ارتباط با بازدیدکنندگان نمایشگاه، برپایی مسابقات و سرگرمی های جذاب و در نظر گرفتن جوایز ارزشمند است. در واقع شما با طراحی بازی های تعاملی و دادن هدایای رایگان، به طرز هوشمندانه ای ذهن مخاطب را درگیر می کنید و افراد زیادی را به سمت غرفه خودتان جذب می نمایید. پس از اینکه توانستید افراد زیادی را به بازدید غرفه تان دعوت کنید، نحوه برقراری ارتباط شما با آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

بسیار مهم است که در این مرحله سعی کنید که نیاز اصلی مخاطب را شناسایی کرده و سوالات و ابهاماتی که در استفاده از محصول شما ممکن است در ذهن وی ایجاد شود، پیش بینی کنید. لازم است با صبوری به سوالاتشان پاسخ دهید و به معرفی خدمات و محصولات خود بپردازید. در صورتی که افرادی را برای کمک و همکاری در زمینه فروش در نظر گرفته اید، مهم است که آن ها هم با خدمات و  محصولاتی که ارائه می دهید، آشنایی کامل داشته باشند. توجه کنید که اجاره تجهیزات نمایشگاهی و هزینه برای طراحی اصولی و جذاب غرفه تان، بسیار مهم است؛ اما در نهایت نحوه تعامل شما با بازدید کنندگان است که می تواند تاثیر بسزایی در حضور موفق شما در این رویداد داشته باشد. بهتر است مطلب از تاثیر رنگ های مختلف در طراحی غرفه نمایشگاهی چه می دانید؟ را نیز بخوانید.

یکی از مهمترین نکاتی که در برنامه ریزی برای حضور در نمایشگاه ضروری است که به آن توجه گردد، ارزیابی نمایشگاه های موفق می باشد. اگر تجربه شرکت در نمایشگاه را داشتید، چه ویژگی هایی در کسب وکارهای مختلف، سبب جذب شما به سمت غرفه مربوطه می شد؟ یا اگر در گذشته به عنوان فروشنده در نمایشگاه حضور داشتید، چه مؤلفه هایی، تعامل شما با افراد مختلف را بالا می برد و آن ها را به استفاده از خدمات شما ترغیب می نمود؟ بنابراین علاوه بر اجاره تجهیزات نمایشگاهی مدرن و سرمایه گذاری برای حضور در نمایشگاه، حتما لازم است که میزان اثربخشی نمایشگاه خود را بسنجید و بازدهی آن را بررسی نمایید.

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart