مراحل برنامه ریزی حضور در نمایشگاه

کسانی که محصول یا خدماتی برای عرضه به مشتری دارند و می‌خواهند تبدیل به یک برند سرشناس شوند، شرکت داشتن و حضور در نمایشگاه برایشان بسیار مهم است. اگر جزو کسانی هستید که برای اولین بار قصد شرکت در یک نمایشگاه را دارید باید مطالبی را در مورد هزینه ها بدانید. یکی از چیزهایی که دانستنش بسیار مهم است و باعث می‌شود در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید مراجعه به یک شرکت تجهیزات نمایشگاهی است.

حضور شما در نمایشگاه‌های مختلف چه داخل کشور و چه خارج از کشور می‌تواند تأثیر خیلی خوبی روی فروش و جذب مشتری داشته باشد به همین دلیل خرج کردن مقداری از درآمدتان برای داشتن یک غرفه در نمایشگاه قطعاً به سود شما خواهد بود.

برای اینکه حضور پررنگ و قوی در نمایشگاه داشته باشید لازم است طبق یک برنامه ریزی درست پیش روید و همه‌ی جوانب ازجمله هزینه‌های تجهیزات نمایشگاهی که برای غرفه نیاز است را بسنجید. مراحلی که باید برای داشتن یک برنامه ریزی درست انجام دهید عبارت‌اند از:

1) تحقیق و مطالعه درباره‌ی اعتبار و قدرت نمایشگاهی که قرار است در آن غرفه داشته باشید.

2) ثبت‌نام در نمایشگاه و مراجعه به یک شرکت اجاره تجهیزات نمایشگاهی

3) ساخت و طراحی یک غرفه

4) انتقال محصولات به غرفه

5) بالاترین استفاده از نتایج نمایشگاه

6) برنامه ریزی درست و دقیق برای هزینه‌های شرکت در نمایشگاه

مواردی که در بالا گفته شد نکاتی هستند که باید قبل از شرکت در نمایشگاه به آن‌ها توجه داشته باشید. ما در این مطلب می‌خواهیم درباره‌ی گزینه‌ی آخر یعنی برنامه ریزی هزینه ها صحبت کنیم.

 

هزینه‌های موردنیاز برای شرکت در یک نمایشگاه

حساب کردن و برنامه ریزی برای هزینه ها یکی از کارهای واجب قبل از حضور در نمایشگاه داخلی یا خارجی است و اهمیت ویژه‌ای دارد. هزینه‌هایی که شما باید برای حضور در یک نمایشگاه بپردازید متفاوت هستند اما در اینجا به هزینه‌های درشت و سنگین می‌پردازیم. نمونه‌ای از هزینه‌هایی که شما باید برای شرکت و حضور قوی در نمایشگاه بپردازید عبارت‌اند از: اجاره غرفه، دکور غرفه، حمل‌ونقل، تأمین کالاها، هزینه تبلیغات، هزینه کارکنان و … .

هزینه‌ی اجاره، طراحی و ساخت غرفه‌ی نمایشگاهی

یکی از اصلی‌ترین هزینه‌هایی که شما باید برای حضور در نمایشگاه داخلی و یا نمایشگاه خارجی به خود نمایشگاه پرداخت کنید، هزینه‌ی اجاره‌ی یک غرفه در نمایشگاه است. هزینه‌ی سنگین بعدی که باید بپردازید، هزینه‌ی طراحی و ساخت غرفه می‌باشد که باید آن را به طراحان غرفه بسپارید. با مراجعه به یک شرکت اجاره تجهیزات نمایشگاهی می‌توانید وسیله‌هایی که در غرفه نیاز دارید را با هزینه‌ی کمتر اجاره کنید. خرید این وسایل می‌تواند هزینه‌ی سنگینی برای شما داشته باشد پس یک شرکت خوب و معتبر تجهیزات نمایشگاهی پیدا کنید. هزینه‌ی اجاره‌ی یک غرفه در نمایشگاه زیاد است اما یک خوبی که دارد این است که هزینه‌ی آن ثابت است و دیگر نگران تغییرات آن نیستید و می‌توانید برنامه ریزی دقیقی برای آن داشته باشید.

 

هزینه‌ی تهیه‌ی وسایل و جابه‌جایی آن‌ها

اگر می‌خواهید یک برنامه ریزی درست داشته باشید و در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید پیشنهاد می‌کنیم هر وسیله‌ای را که در نمایشگاه به آن نیاز دارید از تجهیزات نمایشگاهی اجاره کنید. شاید فکر کنید که وسایل را می‌خرید و سپس بعد از نمایشگاه آن‌ها را می‌فروشید اما اگر کمی فکر کنید متوجه می‌شوید که دردسر این کار زیاد است و اگر این وسایل را اجاره کنید می‌توانید صرفه‌جویی زیادی در هزینه ها داشته باشید.

 

هزینه‌ی تبلیغات، کارکنان و دیگر هزینه ها

یکی از چیزهایی که کمک زیادی به برند سازی شما می‌کند تبلیغات است، پس بهتر است یک هزینه‌ای را برای این کار در نظر بگیرید. شما باید هزینه‌ی مستقر شدن در نمایشگاه و کارکنانتان را نیز حساب کرده و در لیست خود قرار دهید. ممکن است هزینه‌های جانبی دیگری هم داشته باشید که بعضی وقت‌ها ممکن است پیش آید. مثلاً اگر بخواهید در یک نمایشگاه خارجی شرکت کنید باید مبلغی را برای دریافت ویزا و بلیط در نظر بگیرید.

 

برای اجاره تجهیزات نمایشگاهی می توانید از آرمان کمک بگیرید.

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart